۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
تعداد بازدید: ۹۳۲۸۱
در ۱۰ ماهه سال جاری، صادرات فولاد میانی کشور، ۳ میلیون و ۶۰ هزار تن بوده که این رقم افزایش ۷.۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.
کد خبر: ۳۶۱۱۵
جزئیات صادرات فولاد ایران در ده ماهه نخست سال جاری| صادرات فولاد میانی کشور 7.7 درصد افزایش یافت
 
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، روایت آماری چیلان از صادرات و واردات فولاد در ده ماه گذشته به این شرح است:
صادرات ده ماهه آهن و فولاد ایران به بیش از ۴ میلیون تن رسید/ جزئیات کامل صادرات فولاد، محصولات فولادی و آهن اسفنجی+ جدول
بنا به تازه‌ترین گزارش آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، مجموع صادرات فولاد ایران (فولاد میانی و محصولات فولادی) در 10 ماهه سال جاری، 4 میلیون و 526 هزار تن بوده که با احتساب صادرات 319 هزار تن آهن اسفنجی، صادرات آهن و فولاد ایران به بیش از 4 میلیون تن رسیده است.
 

 بنا به تازه‌ترین گزارش آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، مجموع صادرات فولاد ایران (فولاد میانی و محصولات فولادی) در ۱۰ ماهه سال جاری، ۴ میلیون و ۵۲۶ هزار تن بوده که با احتساب صادرات ۳۱۹ هزار تن آهن اسفنجی، صادرات آهن و فولاد ایران به بیش از ۴ میلیون تن رسیده است.

وضعیت صادرات فولاد میانی

در ۱۰ ماهه سال جاری، صادرات فولاد میانی کشور، ۳ میلیون و ۶۰ هزار تن بوده که این رقم افزایش ۷.۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

از صادرات فولاد میانی، سهم صادرات بیلت و بلوم در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲، ۲ میلیون و ۱۴۳ هزار تن و سهم صادرات اسلب، ۹۱۷ هزار تن بوده است.

در ده ماهه سال جاری، صادرات اسلب افزایش ۳۱.۸ درصدی را تجربه کرده است و صادرات بیلت و بلوم ۰.۰۵ درصد کاهش یافته است.

وضعیت صادرات محصولات فولادی

کل صادرات محصولات فولادی کشور در ده ماهه سال ۱۴۰۲، ۱ میلیون ۴۶۶ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش ۵.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

از میان محصولات فولادی، سهم صادرات مقاطع طویل فولادی، ۱ میلیون و ۲۲۰ هزار تن بوده و صادرات این مقاطع در ده ماهه سال جاری، ۵.۹ درصد کاهش یافته است. صادرات میلگرد هم در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد کاهش یافته است و به ۱ میلیون و ۳۹ هزار تن رسیده است.

صادرات مقاطع تخت فولادی نیز با کاهش ۴ درصدی به ۲۴۶ هزار تن رسیده که عمده آن ورق گرم بوده است .

صادرات آهن اسفنجی در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲، ۳۱۹ هزار تن بوده که نسبت به مشابه سال قبل، افزایش ۱۰۹.۹ درصدی را نشان می دهد.

صادرات گندله نیز ۸۵۵ هزار تن بوده است که رشد ۶۶.۷ درصدی را نشان می دهد.

جزئیات صادرات فولاد ایران در ده ماهه نخست سال جاری را در جدول زیر ببینید.

 

صادرات

 
 
برچسب ها: صادرات فولاد فولادسازان فولاد صنایع فولاد صادرات
ارسال نظر
آخرین اخبار